Η επιδημία της μοναξιάς: Γιατί ενώ είμαστε πάντα συνδεδεμένοι νιώθουμε τόσο μόνοι 

Η επιδημία της μοναξιάς: Γιατί ενώ είμαστε πάντα συνδεδεμένοι νιώθουμε τόσο μόνοι

Η τεχνολογία και δη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μας επιτρέπουν σήμερα να είμαστε ανά πάσα στιγμή συνδεδεμένοι με φίλους, συγγενείς και συναδέλφους. Πράγματι, στην εποχή της ψηφιακής μετάβασης, αρκεί ένα «άγγιγμα» στην οθόνη του smartphone μας για να ξεκινήσουμε μία διαδικτυακή συνομιλία ή να αλληλεπιδράσουμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας με έναν γνωστό μας.

Γιατί, λοιπόν, ενώ η ψηφιακή συνδεσιμότητα είναι πιο εύκολη από ποτέ στις μέρες μας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται μόνοι; Παρά το γεγονός ότι ζούμε στην πιο τεχνολογικά εξελιγμένη εποχή στην ιστορία της ανθρωπότητας, τα ποσοστά της μοναξιάς έχουν διπλασιαστεί από τη δεκαετία του ‘80, με τους ειδικούς να αναφέρονται σε αυτό το φαινόμενο, δηλαδή στην επιδημία της μοναξιάς, ως τη νέα «μάστιγα» της εποχής μας, μια «μάστιγα» που μπορεί να επηρεάσει ανθρώπους κάθε ηλικίας.

Τα στοιχεία που έχουν δει το «φως» της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια είναι ανησυχητικά. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, ένας στους τρεις ανθρώπους σήμερα αισθάνεται μόνος και ένας στους τέσσερις νιώθει κοινωνικά απομονωμένος. Όσο παράξενο και αν φαντάζει δε, η γενιά που σύμφωνα με τους ερευνητές βιώνει τώρα πιο έντονα τη μοναξιά, είναι εκείνη των millennials. Πρόκειται για την πρώτη γενιά στον κόσμο που μεγάλωσε με την τεχνολογία, με έναν millennial να περνά σήμερα κατά μέσο όρο τουλάχιστον 142 λεπτά την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος του κινήματος #PROJECTUNLONELY. Ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Lipton και έχοντας ως κεντρικό μήνυμα το YOU.ME.TEA.NOW, προσπαθεί να μας «αφυπνίσει» απέναντι στη σημασία της αντιμετώπισης της κρυφής «μοναχικότητας» -δηλαδή της μοναξιάς που δεν παραδεχόμαστε ότι νιώθουμε- καλώντας μας να κάνουμε τις καθημερινές μας συζητήσεις και επαφές πιο ουσιαστικές, ακόμη και αν διαρκούν μόλις 15 λεπτά της ώρας. Για να συμβεί αυτό, χρειάζεται απλώς να είμαστε περισσότερο παρόντες στο τώρα και να μην διατάζουμε να μοιραζόμαστε τα πραγματικά μας συναισθήματα.

Το γιατί το Lipton αποφάσισε να φέρει το θέμα της πραγματικής και αληθινής επαφής και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων στο προσκήνιο, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Πρόκειται για ένα brand σκοπός του οποίου είναι να δημιουργεί συνδέσεις και δη, ουσιαστικές. Αρκεί να αναφέρουμε ότι κάθε μέρα, πάνω από δύο εκατομμύρια άνθρωποι ξεκινούν την ημέρα τους με μία κούπα τσάι, για να αντιληφθούμε το ότι εν λόγω ρόφημα, αποτελεί μέρος των καθημερινών μας επαφών.

Ας φροντίσουμε, λοιπόν, να εστιάσουμε περισσότερο την προσοχή μας στην υγεία μας, αντιμετωπίζοντας τη μοναξιά και ας μοιραστούμε το μήνυμα του #PROJECTUNLONELY. Για τους ερευνητές του Χάρβαρντ, πάντως, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα, σε ό,τι αφορά στη σημασία της καταπολέμησης της μοναξιάς: Όσοι διατηρούν ουσιαστικές κοινωνικές επαφές με φίλους και συγγενείς, ζουν περισσότερα χρόνια και κυρίως, απολαμβάνουν μία περισσότερο ευτυχισμένη και υγιή ζωή.

You. Me. Tea. Now.

https://www.cnn.gr